وبلاگ

Mehrgiti NGO > پست ها > مطالب برگزیده > نقش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش
February 8, 20185:24 pm Published by Leave your thoughts

نقش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در آموزش


امروزه با دراختیارداشتن فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی پیشرفته امکان برقراری سریع ارتباط و تبادل سریع اطلاعات بیش‌ازپیش میسرگردیده است.

بی شک بیشترین تاثیر پدیدآمدن فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی بر محیط‌های آموزشی بوده است.

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات درآموزش سبب شده است تا محیط آموزشی به سوی مجازی شدن سوق پیدا کند. این امرسبب می‌شود تا ارتباطات میان افراد به منظور آموزش و گسترش دانش به گونه‌ای فزاینده از طریق رایانه و اینترنت امکان‌پذیر شود.

فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی برای یادگیرندگان این امکان را فراهم کرده که بتوانند به تبادل اطلاعات بپردازند. این فناوری‌ها توانسته است تغییرات فراوانی را در نحوه زندگی بشر به وجود آورد.

یکی از زمینه‌هایی که سهم عمده‌ای از این تغییرات را به خود اختصاص داده است یادگیری است. یادگیری‌های مبتنی برفناوری‌های نوین اطلاعاتی با ایجاد تغییرات بنیادین در مفاهیم آموزش سنتی توانسته است بسیاری از ناکارآمدی‌های نظام‌های آموزشی را رفع کرده و دگرگونی‌های اساسی را درآموزش به وجود آورد.

با استفاده ازدنیای مجازی در یادگیری می‌توان به روشهای نوین و کارامدی از یادگیری دست یافت. آموزش از راه دور، کلاس‌ها و کتابخانه های مجازی شیوه‌های جدید و کار آمدی از آموزش است که با استفاده از این فناوری‌ها امکان‌پذیر شده است.

رفته رفته به سوی دنیایی از آموزش می‌رویم که افراد در دورافتاده‌ترین نقاط جغرافیایی نیز  می‌توانند با دسترسی به این فناوری‌ها از آموزشی با کیفیت و خلاقانه بهره‌مند شوند.

بی شک، توسعه و گسترش این فناوری‌ها در نقاط  گوناگون کشور ما نیز می‌تواند منجر به توسعه عدالت آموزشی و همین‌طور ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش در کشور گردد.

به اشتراک گذاری:

Categorised in: ,

This post was written by admin


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three + ten =